fredag 3 juni 2011

På besök på Chabre Open, Laragne!

Just nu är jag på besök i Laragne som ligger i Provence-Alpes, Hautes Alpes (ca 3 timmar söder om Annecy). På söndag börjar skärmflygtävlingen Chabre Open.

Det är en tävling för nybörjare som även lockar mer erfarna piloter. Jag var på tävlingen förra året och det är en otroligt bra tävling att börja med och man utvecklar även sin egen flygning!

Jag som går kurs på veckorna (för att utveckla min franska) är bara här för helgen. Prognoserna ser dessvärre ganska dåliga ut för flygning, men det är en massa trevliga svenskar och flygkompisar här. Det var nog det som lockade mest faktiskt. 

Jag är inhyst hos mig flygkompis, Bogge och snart kommer Helene och då ska vi ut och käka lite god mat och snattra lite! Se nedan länk för lite info om tävlingen och området :)

http://www.flylaragne.com/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar