torsdag 6 oktober 2011

Franska, lövskog och improvisationsteater!

Idag på lektionen så rådde min lärare att jag skulle byta från grupp 5 upp till grupp 6, dvs den högsta nivån. Detta blev jag mycket nöjd över och lite små-mallig :) Om man ändå betalar för att plugga kan man ju lika gärna göra något som är utmanande :) Jag inser att tiden när jag jobbade på Passagers du Vent samt mina franska bekantskaper helt klart bättrat på min franska!! Det tror man ju inte när man till vardags tragglar på med sin "invandrar-franska".....


Eftermiddagen spenderade i den vackra lövskogen i området där jag bor precis bredvid Annecy-sjön! Jag är faktiskt lite kär i lövskog, så jag är på rätt ställe. Inte helt fel utsikt när man tar en rask promenad!


Mitt i promenaden hamnade jag på denna "utsikts-punkt". Ett litet wow är på sin plats! Den vackra Annecy-sjön har jag ju sett otaliga gånger från luften och marken, men inte från en liten kulle i skogen. Annecy-sjön är undersjön i alla vinklar!


Sen blev himlen mörkare och det var dags att bege sig hemmåt innan regnet som mycket riktigt kom. Då passade jag på att göra lite Yoga hemma (har en riktigt bra DVD på Casall power-yoga) som funkar bra att göra hemma i lägenheten.

Nu ska jag hinna med ett bad innan jag och min kompis ska gå på improvisations-teater. Undrar hur mycket av vad de säger som jag kommer att fatta......hahahhaa


/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar