tisdag 4 oktober 2011

25 grader i oktober???

Vart hittar man det??? I Annecy, La France. Helt otroligt med 25 gradig värme så här sent på året. Om än jag idag tänkte. "Sommar, fortfarande, är vi inte klar med den nu". Som årstidsvan svensk som jag är har jag faktiskt bara upplevt vår och sommar i år, med min Asien-resan i årets början. Sedan så älskar jag hösten :)


Idag var det första riktiga skoldagen, men min klass. Jag har hamnat i grupp 5 av 6 och mitt fokus nu är snygga till min franska grammatiskt, börja använda det där verb-formerna som jag hittills glatt ignorerat! Vi har fått i uppgift att hålla ett föredrag om en fransk artist eller konstnär, ska bli skoj!


Efter skolan mötte jag upp med Jean Jacques, en kompis som jag tidigare pluggat med här i Frankrike, riktigt trevligt. Eftersom Jean Jacques, det franska namnet till trots, är amerikan, så fuskade vi lite och snackade BARA engelska, ganska skönt det med!


Ikväll blir det en pick nick vid Annecy-sjö, där man också ser en fantastisk solnedgång. Man får passa på medans vi har det fina vädret. På fredag kommer hösten - jihoooo!



Det här söta huset är från Menthon-Saint Bernard, den lilla byn som ligger alldeles bredvid där jag bor.

Så gulligt där och helt underbart och få göra sin dagliga livsmedelsshopping där!


A bientot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar