måndag 3 oktober 2011

Här bor jag!

Idag har jag haft första dagen i skolan vilket innebar ett muntligt test inför franska-kursen för att placera mig i rätt grupp inför morgondagen. Jag pladdrade glatt på med franskaläraren och passade även på att fråga henne om bästa sättet att söka ett jobb här. Hon lovade en att skicka lite info!


Just nu är det, 3:e oktober till trots, cirka 25 grader här - helt otroligt faktiskt. Folk går klädda i shorts och ligger nere vid stranden och solar! Själv har jag softat lite på min balkong och fick lite oväntat besök av en söt hund som jag tror ägs av lägenhetshotellet jag bor på (www.Florimontane.fr).



Och ja, man kan sitta här i bara linnet och svettas lite grand! Jag är oerhört nöjd med mitt boende. Det är en studio som man säger här nere, dvs en enrumslägenhet som verkligen är topprustad! Jag har badkar och diskmaskin!


Jag älskar verkligen badrummet!! Det är ju underbart att kunna ta ett bad senare under hösten när det blir lite kallare här.


Som ni ser har jag en stor säng och en massa förvaringsutrymme. Passar ju perfekt eftersom jag packade hela bilen full med kläder!


Jag betalar 600 EUR i månaden vilket är lite i mesta laget för mig, men just nu är funkar det bra. Där ingår ju allting (el, internet, tv, värme). Om jag stannar längre här en två månader, vilket jag tror, så kommer jag försöka hitta ett billigare boende.


Här är mitt fina kök, där jag idag gjorde mig en god chaminjon-omelett som förtärdes ute på min lilla balkong....... gött! Ska snart ut på en joggingrunda, måste bara smälta maten lite först ;)


/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar