fredag 14 oktober 2011

Vad göra nu?

Just nu pluggar jag grammatik och "avancerade" ord för fullt här i Frankrike. Kursen är dock bara 9 veckor och jag har redan gjort 2. Tiden springer iväg! Efter kursen tänkte jag att jag skulle börja jobba här. Det innebär att jag måste söka jobb NU!!!! Det gör mig lite stressad och lite nervös faktiskt.

Det var länge sedan jag sökte jobb, senaste jobbet fick jag genom kontakter och sedan dess har jag blivit bortskämd med att headhunters kontaktat mig om diverse jobb. MEN jag har bestämt att jag INTE vill gå tillbaka till finansbranschen eller något liknande jobb.

Det innebär alltså att börja på "ny kula", ny stad och land eftersom jag är här i Frankrike och helt utan kontakter. Läskigt.... Men det är bara upp på hästen igen, börja söka jobb det traditionella viset!

Så idag ska jag ringa på en annons, där det tack gode Gud söker en svensk som pratar flytande engelska (Yes, that's me) och sedan gå förbi lokala Manpower. Önska mig lycka till :)

/Sofia

1 kommentar:

  1. Hejsan!


    Ser att du också är en bloggande äventyrare och resenär.


    Vill du byta länkar med min reseblogg?


    http://www.lovdell.se


    Jag kommer att lägga en länk till dig om du länkar till mig.


    Båda parter tjänar på sådana länkar till sidor inom samma kategori med hög kvalité. För att t.ex. hamna högt på Google och andra sökmotorer.


    Hör av dig! min mail är markus(snabel-a)actiweb.nu



    Tack på förhand.



    Ha det bra!



    MVH / Regards
    Markus L

    SvaraRadera