söndag 2 oktober 2011

Återigen i Frankrike, Annecy!

Igår kom jag till Frankrike efter 12,5 timmars körning från Travemünde. Det gick bra om än jag var väldigt trött. Det är inte vidare intelligent att köra alla dessa 12,5 timmar själv. Nästa kommer jag och hulken att göra en annan rutt, dvs en kortare!

Det är underbart att vara tillbaka här. Det är den 2 oktober och det är faktiskt försommarvärme här, 25 grader och folk går omkring i shorts. Som att spola tillbaka tiden några månader. Jag har alla fall installerat mig på Résidence Florimontane: http://www.florimontane.fr - där jag hyr en lägenhet för ett par månader. Det är ett väldigt trevligt franskt par som har ett lägenhetshotell i Talloires, ca 20 minuters utanför Annecy och gång avstånd till en av landningarna för skärmflygare (och min gamla arbetsplats Les Passagers du vent - www.lespassagersduvent.com/).

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag har installerat mig i lägenheten och inser att jag bara har höstkläder mig mig till detta somriga land..... Jag tog dock en promenad ner till landningen där det finns ett café där jag träffade på lite gamla bekanta, så trevligt så!

Ikväll ska jag och några kompisar ta en picknick nere vid annecy-sjön och kanske ta ett bad, ja det är fortfarande varmt i sjön tydligen. Imorgon börjar jag skolan med ett muntligt test för att se vilken nivå jag ska hamna på, ska bli kul!

À bientot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar