fredag 30 september 2011

Nu bär det av söderut igen!

Idag är det sista dagen i Sverige och om några timmar tar jag Hulken (mina gröna SEAT) och kör söderut mot La France. Vissa tycker att det är lite vansinnigt att åka bil ner. Men det tar faktiskt inte så lång tid. Sedan  är det väldigt praktiskt att ha bil nere i Annecy.


Det tar cirka 2 dagar att åka ner. Idag kör jag sträckan Stockholm - Trelleborg, tar cirka 7 timmar. Från Trelleborg tar jag färjan över till Travemünde. Jag har bokat en egen hytt så jag kan sova ordentligt. Lite dyrt men väl värt att slippa en okänd människas snarkningar....


Klockan 7,30 imorgon bitti kommer vi iland till Travemunde. Då har jag cirka 12 timmars bilkörning framför mig. Jag åker ju autobahn hela vägen. Men det är mycket ombyggnad av vägarna samt hastighetsbegränsningar på en hel del ställen, vilket gör att det går lite långsammare. En lång bilresa som man kör själv får man klara av genom en bel del små korta pauser, massa kaffe, Coca och lite godis :)

Jag kommer att sakna kära Svedala en hel del men jag ser framemot La France. Så hejdå Sverige, Bonjour La France!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar