tisdag 27 september 2011

Stockholm i mitt hjärta......

¨
Stockholm i mitt hjärta till trots...... Om tre dagar åker jag tillbaka till La France. Man blir alldeles varm i hjärtat av att komma hem till Stockholm och träffa min underbara familj, gamla kompisar och kollegor. Jag hade faktiskt inte bestämt mig till 100% när jag åkte om jag skulle åka tillbaka. Men jag har insett under månaden här i Stockholm att jag faktiskt längtar tillbaka till La France. 

Frankrike är ett land som har nästan allt: både Atlant- och medelhavskurs, fantastiska berg längs hela alperna, vingårdar, ALLA sporter man kan tänkas vilja göra utomhus och det vackra språket...... Fransmännen är bitvis mycket charmiga, individualistiska, kör precis som de behagar, stolta och ibland oerhört irriterande arroganta! Man både älskar och hatar dem och jag ser  framemot att åka dit igen!

Planen för hösten:
  • Plugga franska oktober och november
  • Under tiden söka jobb
  • Undersöka möjligheten att utbilda sig till Personlig tränare (som man i Sverige kan göra via SAFE)
  • Gå med i en klätterklubb i Annecy och hitta lite skoj personer att klättra med
Ja, jag har inte bestämt mig exakt vad jag ska göra med med tid i Frankrike. Men jag vet att jag inte vill bo i Stockholm just nu. Jag sa ju upp mig från mitt jobb som valutahandlare förra året vid ungefär denna tid och har bestämt mig att jag vill göra något helt annat. Kanske ifrågasätter vissa det, men det bryr jag mig inte i ;) Jag vill resa, se nya saker, träffa nya människor, lära mig språk, jobba med hälsa, typ träning, inte jobba ihjäl mig, umgås med människor jag tycker om,känna mig fri och jobba för mig själv......

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar