torsdag 21 april 2011

Nu har även Hulken fått ny utrustning!

När jag bytte vinterdäck häromdagen fick jag veta att mina sommardäck inte var mycket att hurra för. Tydligen var det sprickor i dessa...... va????? Så nu har jag köpt helt nya däck och enligt Kalhäll Däckservice de bästa däcken man kan köpa - Good Year! De skulle ju i och för sig kunna sagt vad som helst för jag har ingen koll alls på sådant.

Det känns tryggt att ha sprillans nya däck inför min (vad jag tror tar) tre dagars långa bilresa ner genom Europa till Spanien! (Eller 25 timmar med GPS:en). Tydligen kan jag köra mycket snabbare nu men nya däck. Det lovar ju gott inför tyska Autobahn :) Man vill ju inte bli förbikörd hela tiden!

Jag åker ner den 27 april och tar ett litet stopp i Ystad där jag ska hälsa på min kompis Helene. Sedan tar jag nattfärjan från Trelleborg till Travemünde.

Hulken får nya fina däck, oj vad jag ska köra snabbt nu!
Färjan går 22.00 och kommer fram kl 7.30. Det kostar 2260 vilket gör ett rejält hål i kassan. Men jag slipper åker via Danmark som ju är en omväg samt att bron över till Danmark kostar 500 kronor.... Sedan kan jag ju sova medan jag tar mig fram flera mil över havet, så det känns tidseffektivt!

Kalhäll Motor däckservice, världens goaste gubbar!
Nej, nu ska mamsen och jag käka lite sil och potatis ute på hennes nya inglasade veranda i vårvärmen :)

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar