söndag 11 mars 2012

En helg med skidorna som följeslagare!

Denna helge har som inleddes med ett snöfall har bjudit på lite kallare temperaturer och del vind. Då känns det även helg rätt att ägna sig åt vintersporter, som skidåkning


Jag och Jean-Jeacques tog oss några timmar i igår, lördag. Det kändes riktigt bra, även fast det var ett tag sedan jag åkt. Nästan två veckor, med Annecy-perspektiv så är det väldigt länge.


Men trots detta kände vi oss rätt heta, nästan om kungar i backen! Nu gick det snabbt. Eller som jean-Jacques sa: "Ibland går det för snabbt för min egen förmåga. Men kul är det!".


När vi åkt i en tre timmar så var snön ganska blöt. Vi börjar trots att närma oss vår här. Men vi var nöjda och låren hade fått sitt.


Idag var det återigen skidåkning som gällde, idag med sällskap av Betrand. Han körde dock lite kite-skidåkning (se bild ovan) medan jag (enligt egen utsago) susade fram i backen! Vad det är roligt att åka skidor!!! Jag swishade även förbi några i röda backen som åkt allldels för långsamt.


Efter ett par timmars åkning hade både jag och Bertrand fått nog av våra respektive aktiviteter. Jag firade mig själv med en "Viennoise" - varm chocklad med grädde sötad med vanliljsocker. Himmelskt gott.


Betrand hade tänkt sig att hålla sig på den nyttiga sidan, men föll till föga efter ett taf och attackerade glatt chokladen.


Det kändes nästan som man var på lite semester med det ursusla livebandet som glatt skrålade på restaurange uppe i backen. Trevlig dag helt enkelt!

Bisou

1 kommentar: