fredag 9 mars 2012

Skrivarkurs.....

Jag har skrivit in mig på en skrivarkurs. Eftersom jag bor i Frankrike så blev den en kurs på nätet. Den började denna veckan och det känns jättespännande. Den går 45 minuter en gång i veckan via nätet. Första gången presenterade vi oss för varandra och berättade om våra önskemål och ambitioner med denna kurs. De varierade ganska mycket såklart. Men gemensamt har vi att alla är nybörjare och lite trevande inom denna domän.


Jag skriver ju mest på denna blogg, men har även börjat skriva lite annat. Som jag hittintills absolut inte vågat visa någon. Men denna kurs innebär att man får och skriver på uppgifter varje vecka som man sedan postar på sin "skrivalya" på site. Läraren, som är en författare som heter Jorun Modén, och övriga deltagare i kursen kommer sedan att ge lite feedback på det man skrivit.

Eftersom jag är snabb, snabb, snabb så var jag den första postat något och därmed fick lite respons. Hua vad läskigt, men ändå roligt att någon läst ens text, funnit nöje i det samt kommit på hur man kan förbättra det. Skrivande är ett intresse som legat lite latent under alla år som jag arbetat som en gnu. Men nu se ju livet annorlunda ut, jag har mer tid och det finns tid för både sporter och kreativitet. kul :)

Men som sagt en blandning är bra. Efter lite morgonrutin med jobbsök, skrivande så tänkte jag att jag beger mig till gymet eller tar en cykeltur!

/S

1 kommentar: