söndag 4 mars 2012

Cykeltur, karneval och flygning

Gårdagen bjöd på fantastiskt vårväder. Jag hade bestämt mig för en cykeltur runt Annecy-sjön, en liten nätt runda på 44 kilometer. Fransmännen tycker ju att detta är lätt som en plätt eftersom det är relativt plant. De ha ju lite andra perspektiv på vad som är sportigt här


Vi började dock dagen med en pick-nick nere vid sjön. Jag hade varit på anställningsintervju på morgonen så Bertrand hade fixat god lunch.


Trots att det kalendermässigt borde vara vinter så var det det riktiga vår/tidig sommartemperatur, underbart! När jag räknar efter så har jag vunnit 2-3 extra sol/dagtimmar per dag under vintern jag bott här (istället för i Svedala) samt 2 månaders mer vår. Om man vill räkna liksom.
 

Bertrand som skulle flyga under dagen såg efter en halvtimme några skärmflygare som redan var i luften och fick bråttom och ville iväg. Så vi packade ihop grejerna och gav oss av mot Perroix, skärmflyglandningen. Bertrand tog sin skärm och jag tog cykeln.

Karneval inne i Annecys om jag passerade, då ser man hur såhär.
Helt perfekt dag för att cykla, varmt och soligt men inte för svettigt. Jag tog det relativt lugnt, tyckte jag själv alla fall. I slutet av min runda blav jag passerad av min kompis Jan och hennes man Jan i bilen som inte alls tyckte att jag tog det lugnt, men, men. Kul att träffa på dem under vägen. De bjöd på vatten, juice och frukt. Perfekt, jag som blivit törstig!

Mitt fordon för cykelturen - aka Bertrands cykel
Turen avslutades där den började på Perroix, där jag mötte många många bekanta skärmflygare som tog ett glas efter fantastiska flygturer. Innan min franska vän hann landa så han jag prata mycket strunt med alla, trevligt det med :)

/Sofia

1 kommentar: