måndag 31 januari 2011

Chiang Mai!

Då är man äntligen i Chiang Mai, en stad i Norra Thailand dit många turister kommer för att se på tempel, yoga, spa-a, men framförallt för trekking, klättring eller liknande roliga utomhusaktiviteter utanför Chiang Mai.

Just nu bor jag lite utanför gamla stan, men jag har precis fixat nytt boende inne i gamla stan, lite roligare så. Det är verkligen annorlunda att resa i en stad. Man måste planera lite mer så man inte slösar en massa tid på fel ställe.  Det har verkligen varit skönt att börja resan med strand, sol och bara softa. Men nu är det kul att göra en stad igen - för några dagar.


Det finns ju som sagt en massa grejer att göra här och byråer överallt som säljer resor och aktiviteter. Jag kommer att sova här i ca 5 nätter innan jag drar vidare till Filippinerna så jag kommer nog hinna med lite saker. Det jag fundrar på är:
  • Yoga
  • Kolla alla fina tempel
  • Någon form av trekking och/eller river rafting (kuuuuul)
  • Matlagningskurs
  • och såklart massage
Imorgon kommer min kompis Jenny till Chiang Mai direkt från Stockholm. Det ska bli så kul med lite sällskap av någon man redan känner och Jenny är ju kul att hänga med :)


/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar