fredag 28 januari 2011

Koh Lipe!!

den vackra vita stranden matchar väl mina rosa målade naglar...
Ja, då har man äntligen kommit till denna ö som man hört så mycket om - Koh Lipe. "Vacker utan dess like, måste ses, lite dyr, var en pärla för några år sedan" - var omdömena jag fick av ett flertal kompisar och bekanta. Resan hit var spännande - 3 timmar på en speedboat men mycket vågor. Herregud vad blöt man blev! Men är det varmt och soligt så gör det faktiskt inte så mycket!

Ön är oerhört liten och man kan gå rakt över ön på 20 minuter och runt ön på ca två timmar sägs det. Stränderna har fantastiskt vita och har finkornig strand. Jag kom ungefär vid halv fem-tiden och hade förbokat (och betalt) ett väldigt billigt boende. 


Jag hade lite dåliga aningar om det eftersom jag vet att denna ö är dubbelt så dyr som Koh Lanta så 600 bath kändes lite väl billigt.... Och det var en bungalow, söt visserligen, med bara säng i, ingen toalett..... hmm... Så jag gick och fixade mig nytt boende. Boendet ligger nära Pattaya beach, riktigt trevlig bungalow, fräscht badrum och en liten uteplats med viss strandglimt. Det kostade 2 gånger mer än det jag har betalat på mitt senaste boende i Koh Lanta. Men jag ska bo här i 2 nätter så jag överlever det budgetmässigt.

Utan att ha sett för mycket av ön - känns det lite mer "turistigt" här - utan att för den delen lägga någon snobbig värdering på det. Jag är ju själv turist. Men Koh Lanta bjöd faktiskt på en viss äkthet. Men imorgon ska jag upp tidigt, testa både Pattaya Beach och Sunrise Beach. Alla här är ju ruskigt bruna. Själv är jag lite "gylllenbrun" som vi "albino"-blondiner brukar kalla oss när vi får lite färg. Ska bli underbart att få lägga sig på den vita stranden och bada i det turkosa havet :) Nej nu blir det lite mat....åh vad jag älskar thai-mat.

//Sofia

1 kommentar:

  1. Ser helt fantastiskt ut på bilden. Usch vad jag fick resefeber. Tack för att göra mig avundsjuk! ;)

    SvaraRadera