onsdag 19 januari 2011

Koh Lantas östra sida




Jag bor ju på Koh Lantas västra sida, där alla stränder och säkert mestadels av alla turister finns. Men på östra finns det en hel del sevärt. Man kan åka till View point och få en fantastisk utsikt över ön och kringliggande öar.

Längst söderut på ön finns det även en liten by som heter Sang Ga U Village som är väldigt vacker.

Så igår tyckte jag att det var dags för lite mer sightseeing och moppeåkning. Jag har nu från att köra som en gammal tant på ca 30 km i timmen till lite mer normalt hastighet. Viktigt det är också att inte bli omkörd. Men vägarna är lite sisådär så man bör vara lite uppmärksam på hur man kör här och även sina medtrafikanter..... Väldigt kul att köra alla fall :) Kanske ett nytt karriärval? Taxi-moppeförare i Thailand?
Viewpoint - en restaurang på Koh Lantas högsta punkt
Denna restaurang har en massiv uppförs- eller nerförsbacke (beroende vart man kommer ifrån). Lite utmanande med en moppe men det funkar. Förvånansvärt mycket grönska alla fall - vackert
En "gör det själv bild" - börjar bli en klassiker nu. Det var innan jag träffat på min franska moppe-polare som också åkt vilse.
Min moppe....... snygg va?
En liten by som vi i princip råkade trilla på. Så här ser det ut när det är ebb, väldigt påtagligt dagen innan fullmåne. Det är nästan 100 meters skillnad på strandkanten vid ebb och flod.
Gatuvy i Lanta Old town, här var det väldigt fint
Jag och Marie (fransyskan jag råkade på på vägen, med samma problem att hitta Lanta Old town) passade på att ta en Ananas shake på en av restaurangerna
Gött med lite svalka.....
Så här avslutar man dagarna här - med en fantastisk solnedgång. Jag tror det är bra för själen...... min favorittid på dagen alla fall :)

3 kommentarer:

  1. Det har varit två dagar med snöslask hemma, man har fått bruna stänk upp till knäna. Nu är det minusgrader igen och det är snorhalt. Eftersom bussarna inte går vare sig det är plus eller minus blir det ju en hel del gående. Men det känns ju jättekul att se sol, bad och solnedgångar. Verkligen. Superkul. Känns inte alls....orättvist. Inte alls. Mvh, Geddsson

    SvaraRadera
  2. Det är svårt att föreställa sig värmen du befinner dig i, när det mesta känns småhuttrigt här. Idag hade vi i af sol - dagsljus - tjohoooo! Kul att du börjat köra moppe, du har fyllt femton va? :)/Emmis

    SvaraRadera
  3. Geddan, eftersom du har en genomsnittlig semester på 2 månader per så tycker jag inte riktigt så synd om dig.

    Emma, ja det är upp och nervända världen, men gud vad snabbt man vänjer sig vid att sitta i värmen kl 18.00 och kolla på solnedgången på kvällarna :)

    SvaraRadera