söndag 2 januari 2011

Packa och städa ut lägenhet

Det finns faktiskt andra fördelar med att sticka ut på långresa förutom det uppenbara. Jag har hyrt ut lägenheten till en student. Även om man hyr ut möblerat måste man ändå rensa ur lägenheten ganska rejält! Så under november - december har jag slängt, gett bort och sålt grejer på blocket, t.o.m. sålt grejer på Vårberg loppmarknad! Trots detta är det en hel del att städa undan och lägga i lådor uppe i förrådet på vinden.

Det är faktiskt en väldigt befriande känsla att göra sig av med en massa saker - en kombination av feng shiu och buddism. Ju mindre man äger desto friare är man faktiskt. Det är då sannerligen något jag aldrig trodde att jag skulle säga!



Om man bara kan packa 65 liter (min ryggsäckstorlek) så måste man prioritera och välja bort en massa...... Men bikinis tar ju ingen plats - så alla mina sju bikinis åker ner i väskan. I övrigt så får jag vänja mig vid att ha en mycket modest garderob i fyra månader :)

Lyxproblem - I know :)

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar