söndag 30 januari 2011

Hat yai - mellanläge

Japp, brännan har så smått börjat komma :)
 Då har jag lämnat Koh Lipe bakom mig och är nu i Hat Yai, en stad i södra Thailand från vilken man lätt kan ta sig till Chiang Mai, via flyg. Innan jag åkte till från Koh Lite idag gick jag till andra stranden, Sunrise beach. Den var verkligen mycket trevligare än huvudstranden (se bilden). Där träffade jag också en supertrevlig amerikan, som liksom jag var på långresa.

Han var författare och hans tidigare jobb var att skriva manus till bland annat Jay Leno Show, spännande va? Vi satt och snacka om allt mellan himmel och jord - att resa, livet, glädjeämnen.


Lustigt det där när man reser, ibland träffar man människor som man verkligen klickar med och som man sen bara hinner umgås med ett par timmar innan det är dags att resa vidare.


Klockan ett var det dags ta speedboaten till Pak Barra och därifrån minibuss till Hat Yai. Ingen jättespeciell stad men den har en flygplats och den tar mig till Chieng mai. Innan jag loggar ur dags för en bekännelse. Innan jag åkte hit rynkade jag snobbigt på näsan åt magväskor, men jag ha köpt en. Faktiskt väldigt praktiskt när man reser.....hahaha...

//Sofia

1 kommentar:

  1. Fett många vuxenpoäng på magväska! Snart kommer du att börja paxa solstolar också... ;-) \\ G

    SvaraRadera