onsdag 12 januari 2011

Ett litet get together på andra sidan jordklotet

Ja, världen är bra liten. Det visade ju sig att jag hade bekanta här på Koh Lanta, nämligen Sofia och hennes fästman Svante från Stockholm. Så igår kväll tuffade jag iväg med Koh Lanta versionen av tukk-tukk till andra stranden, där de bodde - Klong Nin.
 


Först tog vi en drink på stranden och tittade på det som var kvar av den undersköna solnedgången. Det är något man har förmånen att titta på - varje kväll.


Sen var det dags för lite mat, en Pad Thai med kyckling blev det för mig. Det går verkligen inte att äta dåligt i Thailand, allt är såååååå gott!


Svante och Sofia posar med vår otroligt coola servitör. Han log konstant och hade väldigt roligt åt mig när jag satt på stolen i den sluttande stranden som gjorde att stolen nästan välte. Och nej det hade inget att göra med min otroligt pina colada....


När jag skulle hem bad jag killen att hjälpa att fixa taxi. Det fick jag i form av sitta på "bönpallen" på hans kompis moppe. Trots att jag är i Thailand, landet där allting ordnar sig, så kunde jag inte låta bli att vara lite svensk snusförnuftig och sa: "Please don't drive to fast, I don't want to die", hahahaha. Så med Iphone och plånbok i bh:n så bar det iväg. Och jag överlevde.

Nej nu är det dags att gå ut i den varma thailändska kvällen och gå och äta något :) Denna gång med några nya amerikanska bekantskaper.

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen!
    Åh vad du verkar ha det härligt.
    Har du fått ragg, du och servitören verkar komma bra överens:-)?! Rille P hälsar och grattar.
    Saknar dig. Kram Maria

    SvaraRadera
  2. hahaha.... inte direkt men han var ju störtskön!

    Hälsa Rille P så gott :)

    kram

    SvaraRadera