lördag 29 januari 2011

Koh Lipe - Mallorca?

Stränderna på Koh Lipe är verkligen väldigt vackra med sin vita sand som känns som potatismjöl mellan tårna. Men som många av de som jag fått rekommendationen att åka befarade så har det blivit ett lite "Mallorca" över Koh Lipe. Ön är väldigt liten, man går runt den på ett par timmar, men ändå har de lyckats trycka in mycket kommers på byns enda gå-gata.

Den thailändska mentaliteten är inte heller så utberedd här, vissa hälsar inte ens när man kommer in i affärena. Mycket av businessen drivs även av utlänningar, det kanske förklarar saker och ting.

Trots detta var det ändå trevligt att ha sett, även om jag inte skulle åka hit igen. Koh Lipe känns helt klart något överreklamerat.

Så imorgon åker jag vidare till Chieng Mai, via Hat Yai. Det går tydligen inte att göra hela resan på en dag, men det gör inte så mycket. Jag har ju tid.... Chieng Mai ser jag verkligen framemot. Det verkar bjuda på "det äkta" Thailand och massor av spännande saker.

En kul grej som hände idag. Jag beställde in en Tom Kha Gai, en soppa gjord på kokosmjölk, kyckling och grönsaker och chili. Jag tyckte inte den smakade någonting så jag pepprade i chili som värsta thailändaren. Jag är lite mallig över det, min toleransnivå för stark mat har ökat!

jepp, den röda chilin på soppan har jag pepprat dit!


Ikväll ska jag ut och käka med två svenska tjejer jag träffade på restaurangen jag käkade frukost imorse. De jobbar som poliser hemma i Sverige. Intressant yrke tycker jag alla fall, så jag har pepprat dem med frågor idag. Alltid lär man sig något!

Det var allt från mig från den vita (kommersiella) stranden på Koh Lipe

over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar