söndag 9 januari 2011

Landat i Koh Lanta, Krabi

Efter en mer än 24 timmar lång resa har man då äntligen landat i Koh Lanta, Krabi. Efter några dagar av regn och åska här så bjöd dagen på tryckande hetta och sol, vilken tur man har! Jag bor riktigt hyfsat, tog en chansning och bokade på booking.com, en liten bungalow nere vid stranden, det blev ju riktigt bra.


Det första jag gjorde när jag kom fram till Lanta Lodge Resort var att äta en pad thai med en god kall öl. Sen tog jag mig ett bad i det varma vattnet och det var ljuvligt. Jag tog mig en liten eftermiddagslur och tvingade mig sedan upp vid sju-tiden. Tanken är att jag ska hålla mig vaken till 22.00 - någon timme till för att vända rätt dygnet. Jet-lagen är faktiskt enklare åt detta håll tycker jag än om man åker västerut.


 Just nu sitter jag på min veranda, man hör syrsors och cikadors sång i bakgrunden. Det är fortfarande varmt, men med en behaglig bris och rakt framför mig har jag månen.....


Min tanke är att softa här några dagar, landa lite, i Koh Lanta. Ett ställe där det verkligen talas svenska överallt. Har jag lämnat Sverige? Sedan åka till någon närliggande ö, kanske Phi Phi och sen Koh Lanta. Jag tar gärna emot bra tips på ställen i Thailand att åka till (enkelt att skriva i kommentarfältet!)

Ha det så gött!

14 kommentarer:

  1. Prova koh lao liang som ligger i ett naturreservat. Inget svenskställe, du bor på stranden i tält. Låter knas men är skitmysigt. /foppa

    SvaraRadera
  2. Ska bli roligt att följa dig här på din resa! Kram och njut! Jag promenerade nyss Kungsholmen runt. Snön har blivit...brunsmutsig...så du åkte i precis rätt tid!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Hej
    Relax bay på Koh Lanta är underbart tycker jag. Lika mysigt att hänga där varje gång. Det låter UNDERBART med din resa. Stor kram /Malin

    SvaraRadera
  4. Lanta har också ett jättebra dykcenter; Lanta Divers (men du kanske vet och har varit där förut? Jag tog mitt cert där. Superbra. Kram igen

    SvaraRadera
  5. Härligt Sofia! Önskar att det var jag som låg på stranden på Koh Lanta i gassande solsken. Tyvärr är nog mina tips inte mycket att hänga i julgranen. Sista gången jag var i Thailand var 1996, tror jag.*skratt* Här i Stockholm har det varit snöslask och några plusgrader i dag. Ingen höjdare.....Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Hej Sofia, låter härligt och jag är riktigt avundsjuk på dig, så rätt tänkt att göra som du har valt att göra, tufft. Tyvärr har jag inga tips att ge dig eftersom jag aldrig har varit i Thailand men kommer med nöje att följa din blogg! Kram Annelie de Sinegube

    SvaraRadera
  7. Jag trodde du skulle ge dig iväg nästa vecka så jag har varit och ringt på din dörr ikväll för att ge dig en stor kram. :-) Du får den så här istället. Ha en fantastisk resa. Som sagt, stor kram från Jill

    SvaraRadera
  8. Å vad härligt att du är framme nu! En riktigt kontrast mot Kungsholmsklafsandet just nu. Njut på vännen! Kramar E

    SvaraRadera
  9. Åh tackar allihopa för era kommentarer. Bra tips där av er, ska fundra lita på dessa. det finns ju så mycket att välja på i detta underbara land. Men just nu blir det snart lite mat och en kall öl. I will do wonders with my figure....

    SvaraRadera
  10. Ha det så kul! Har du med dig skärmen ifall?

    SvaraRadera
  11. nej skärmen får ledigt ett tag faktiskt. Men jag tror att den får komma ut i sommar i Chamonix eller liknande härliga ställen :)

    SvaraRadera
  12. dagstur till ko phi phi leh. Var ett soft lunchstopp mellan dyken i förra seklet. Kanske hänt en del sen di caprios beachdagar.

    /dykluffaren

    SvaraRadera
  13. Koh Phi phi leh, ett bra förslag. Jag kanske kommer att röra mig ditåt om ett tag.

    SvaraRadera