torsdag 6 januari 2011

Snart dags för byte av väder

Hur kan det bara finnas så mycket snö???? Idag skulle jag har lämnat bilen ute hos min syster som bor utanför stan, för att låta den stå där under min resa. Men jag och mamma beslöt oss för att skjuta upp detta till imorgon - klass två varning ute, läskigt att köra bil då!

 snö, snö, snö....... blää

Sen har jag varit duktig flicka och i princip städat klart lägenheten inför det att min hyresgäst ska flytta in. Det känns väldigt bra att ha någon som bor här under tiden jag är borta och ser efter lägenheten. Har badrummet kvar - men jag vill ju hinna ta ett bad till innan jag flyttar ut.....
 

En resa på 4 månader är ju helt underbar och jag inser att jag privilegierad att jag har möjlighet att kunna göra detta. Om det regnar en dag (som det tydligen gör just nu i Krabi????) så spelar det ingen roll, solen kommer ju imorgon. Men det är en lång tid att vara borta från sina nära och kära, sitt liv hemma i Sverige.

Tanken med denna resa är förutom att bara njuta, vara ledig, upptäcka, att fundera och bestämma vad jag ska göra för resten av mitt liv. Alla fall några år framåt :) Eftersom jag har sagt upp mig så vet jag ju faktiskt inte vad jag kommer tillbaka till. Det känns både läskigt och spännande. Livet blir ju de steg och val man själv tar i livet.

Vad kommer jag sakna mest under min resa? Jag kommer sakna mitt badkar såklart. Sen kommer jag sakna min bil, Hulken, den frihet som den ger mig. Men mest av allt kommer jag sakna min kära familj: min underbara mamma, mina söta systrar och deras gulliga ungar och min tvillingbror Daniel som är en väldigt speciellt person.

//Sofia

Följ min blogg med bloglovin

2 kommentarer:

  1. Det blir underbart för dig att slippa den här snön!!
    Och vad häftigt att kunna ägna energi åt framtidstankar, med ett "friare sinne". Ser fram emot att få ta del av var det landar!
    /Emma

    SvaraRadera
  2. hej Emmis!

    ja det ska bli underbart! Vi får se vd resan har att bjuda på :)

    /S

    SvaraRadera