söndag 16 januari 2011

Snorkling och paradisö....

Idag åkte jag på en snorkeltur ungefär 40 minuters båtfärd från Koh Lanta. Dagen började redan klockan 8 då jag vi åkte iväg som speedbåten som tog oss ut till snorkelstället.

 Nedan skylt fanns utanför en av restaurangerna på den strand vi tog båten ifrån. 
Som synes en mycket "liberal" meny (längst ner på vänstra skylten)


Jag har tidigare snorklat på barriär-revet i Australien, vilket är ju synnerligen svårslaget. Det var ändå faktiskt rätt coola koraller som denna tur bjöd på. Det såg ut som en helt annan värld därnere, som från filmen "Nemo". Jag kunde nästan fånga de färgglada fiskarna med handen.


Vid lunchtid åkte vi till ön Koh Rok, en fantastisk paradisö. Där finns inga hotel eller boende, däremot kan man åka dit och tälta.


Vattnet är turkost och helt transparent. Sanden är vit och väldigt småkornig som gör det underbart att gå i. Det var mycket folk med på snorklingturen men jag gick en bit längre bort och fick en bit egen strand att sola på.

Färgen börjar faktiskt att komma så smått. I början har jag nu SPF 30 och är sparsam med tid i direkt sol, mycket skön tid spenderas under parasollen...

Underskönt

Summasummarum en underbar dag på havet. Snorkla är trevligt att göra då och då och att sitta på en båt med skön vindbris, det är härligt det.

Just nu sitter jag på stranden vid baren på stället där jag bor och har precis hjälpt dem att "designa" en skylt för att sälja deras egengjorda ananasvin.... Det är det par tyskar som bor här under några månaders tid. De jobbar på som webdesigner på distans från Thailand. Ja, man kan verkligen välja ett gott sätt att leva på....

Nej, nu är det snart dags för lite mat här, en pad thai kanske och sen en öl nere på stranden och kolla på månen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar