fredag 14 januari 2011

Elefanter och vattenfall

Ibland måste man ta en paus från det krävande beach-livet och kolla vad mer Koh Lanta har att bjuda på. Så idag var jag på Elefant trekking! Jag var först lite tveksam för ibland kan elefanterna bli väldigt illa behandlade men detta var tydligen ett bra företag.

Elefanter som är Thailands egen nationalsymbol är ju så otroligt söta. Men visst känns det lite skakigt och faktiskt nästan lite oförskämt att bara sätta sig på ett sånt här stort djur.
Här försöker man se någorlunda cool ut, när man fått förflytta sig från stolen ner på elefantens hals, efter ett lite försiktigt "ursäkta mig" från min sida till elefanten. Men jag håller men benhårt sittsen.

 Om du tycker att du har en stor rumpa, lägg ner, det finns dem som har det värre....


Detta var mina medpassagerare på touren, två trevliga fransmän. Dessa berättade fnissade att Lyon inte alls ligger i norra Frankrike som jag så bensäkert trodde. Det känns viktigt att hålla det svenska intellektets rykte intakt......

En liten nyfiken elefant som hoppas fånga något med snabeln

Hur söta är inte dessa små fossingar??


Som bonus fick vi även kolla på en grotta och ett vattenfall. Lite coolt faktiskt. Pinnen bredvid mig är faktiskt ett träd som är så starkt att det vuxit sig genom grottans tak..

Me posing, i den mörka grottan ser jag inte lika rosa ut som jag faktiskt är


Otroligt coolt att ta sig en "liten dusch" inne i regnskogen. Vår guide som gör denna tur 8 gånger per dag passade på att röka något som han tyckte var gott och höll honom glad.....

Idag fick jag dessutom reda på att Leonardi Di Caprio har ett hus här i Thailand. Detta från tiden då han spelade in the Beach på Phi-phi islands. Kanske åker schyssta stassen på ikväll när man går ut. Eller så är det standard outfit - linne och shorts!


2 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt du skriver :) ... Och vilken massa upplevelser du bockat av redan!!

    SvaraRadera
  2. ja, man har sannerligen ett gott liv här. Jag kommer nog att bli kvar på denna ö någon vecka till

    SvaraRadera