måndag 10 januari 2011

Får det vara ett parasoll kanske?

Idag vaknade jag upp till ett något molnig men ett väldigt behagligt varmt Koh Lanta. Efter frukost på restaurangen vid stranden så lade jag mig ner i en solstolarna på stranden. Jag vet inte om jag ser anskrämligt vit ut men ganska snabbt kom killen, som serverade vid baren som ägde stolarna, och erbjöd ett parasoll och sen frågade om jag ville ha något att dricka! Ja, ja så länge jag inte direkt bländar någon är jag nöjd. Brännan kommer väl så småningom!



 Ja, mer än så får ni inte se tills jag har fått lite färg :)
Faktiskt ganska skönt att ligga under parasoll. Solen är ju väldigt stark här och jag ska ju vara ute i 4 månader, så det är ju ingen brådska direkt. Med SPF 30 och parasoll kan man ligga länge solen utan att bli bränd!

Se tog jag mig såklart en massage, 300 bath (70 SEK) för en timme. Bem, som massören hette, gav mig en fantastiskt bra massage. Helkroppsmassage där hon satt kroppen i stretchande ställning medan hon masserade. Hon gjorde även några yoga-övningar på mig, lite oväntat, men bra för kroppen. Hon hade även sin söta lilla son 2-åriga Saki med på jobbet som sprang omkring och lekte på stranden. Han ville även vara med och ge massage eller snarare spruta på olja på min arg, lite gulligt faktiskt. Sen sjöng av även lite. Men sen sa mamma till Saki att han skulle gå och leka någonstans, men såklart med ett soligt thailändsk leende.

Blivande massör eller bara busfrö?

 Här bor jag, riktigt trevligt! Har prutat ner priset från 1400 (344 SEK) till 1000 (244 SEK) bath per natt.Finns säkert lite mer prutning att göra, men just nu är jag nöjd. Mitt mål är att kunna bo mellan 100-200 SEK per natt, då passar det min budget.

 Såhär ser beachen ut, lagom mycket folk. Man får vara ifred och strosa runt för sig själv om 
man vill det och det vill jag just nu alla fall :)
 
enligt mina gamla (manliga) kollegor har man inte handväska när man luffar runt.
Då blir det såhär....hmmmm. Det kanske inte blir nästa inköp, men däremot ett par shorts 
och en sarong. De senaste årens skärmflygsemestrar har definitivt inte lett till mycket 
inköp av sommarkläder alla fall

1 kommentar: