torsdag 21 april 2011

Ny resa - ny klädsel på bloggen!

Om cirka 6 dagar beger jag och Hulken (min underbara gröna bil) ner mot Europa. Denna resa är lite annorlunda än resan till Asien. Berg kommer att bli huvudtemat denna gång. Jag kommer att skärmflyga, klättra och vandra och alla dessa sporter har ju utgångspunkt från berg.

Det är något magiskt med berg. När man står på toppen eller högt uppe på ett berg och har utsikt över dalar och fria vidder så får åtminstone jag en lyckokänsla i hela kroppen! För mig är det en frihetskänsla att vara på en hög punkt och se så långt ögat når.  Det får det att pirra i magen på mig. Det är väl kanske därför jag älskar dessa sporter. 

Så med nytt tema, ny resa blir det så klart en upp-piffning av min bloggs utseende, denna gång i blå färgskalor och nya bilder - hoppas ni gillar den!

Min tanke är att berätta lite om skärmflygning, klättring, vandring och dykning, hur man kan utöva sporterna på respektive ställe, "bra att ha-info" men såklart även generell reseinformation om ställe jag åker till. Första stället blir L'Estartit 12 mil norr om Barcelona, Spanien. Om ni har några önskemål om vad ni vill att jag ska skriva om tar jag gärna emot input.
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar