fredag 8 april 2011

Besök från Sverige här i Unawatuna!

Idag kom min kompis Mia hit till Sri Lanka och Unawatuna! Helt underbart att få träffa någon hemifrån. Under resan har jag ju träffat en massa människor och många av dem både intressanta och trevliga. 

Men efter tre månader så börjar man bli lite mättad på detta och saknar människor i sitt liv som man redan känner och som känner en själv. Där man inte måste dra allt från början igen. Det är underbart att resa men jag har nog saknat min nära och kära :)

En bonus är att jag fick presenter hemifrån, en helt underbara presenter. Först hade Mia med sig skvallertidningar, tidingen S och Damernas värld.

 

Jag vet inte vad det är med skvallertidningar men så fort man har lämnat Sverige så ger det viss lycka att läsa dessa blaskor! Så nu är jag uppdaterad om både kungahus, Big Brother och Montazami!


Sen kom den allra bästa överraskningen. En påse smågodis, medskickad från min gamla kollega Gedda hemma i Sverige!!!! Jag blev alldeles tårögd nästan, en sekund alla fall. För sedan kastade jag mig över den, gelehjärtan, ferraribilar och allehanda surisar....mmmm! Sedan plockade Mia fram...... Marabou mjölkchocklad, både originalet och schweizernöt. Det måste ju vara det godaste som finns. 80%-ig choklad släng dig i väggen!


Så nu sitter jag och Mia här i vårt rum i Unawatuna och lyssnar på vågorna från havet utanför, med godis mellan tänderna och en varsin skvallertidning i handen. Livet är sannerligen gött!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar