onsdag 6 april 2011

Sista dyket i Hikkaduwa!

Då har man gjort sista dyket i Hikkaduwa, en ganska trevlig semesterort på östra delen Sri Lankas sydligaste del. Jag har faktiskt dykt här varje dag, 1 till 2 dyk per dag.

Det kanske inte är det allra bästa dykstället jag har varit på men det tillfredställer absolut en dyksugen person med sin vrakdykning och de djupdykningplatser som finns här, max 38 meter dock. De har har cirka 15 dykställen och för mig som är i början av min dykarkarriär så var det tillräckligt. Skolan jag dykt med heter Poseidon Diving Station ett PADI-center och de var alldeles utmärkta om än inte de hårdast arbetande människor jag träffat....


yes jag har enb egen mask!

I jämförelse är det ganska billigt dyka här, det kostar 25 EUR inklusive utrustning, per dyk. Oftast tar men ett morgondyk vid kl 9.00 och sedan tillbaka till dykskolan innan nästa dyk, eftersom de flesta dykplatser ligger ganska nära, cirka 10-20 minuter bort. Det är faktiskt lite praktiskt då man kan gå på riktig toalett istället för i havet och dykningen tar inte hela dagen!

vyn från båten
Idag gjorde vi ett dyk på Kirala Gala, ett djupdyk på 38 meter. Ett riktigt fint dykställe även fast det idag var lite sämre "visibility".
Min utrustning för dagen!
Imorgon ska jag åka till Unawatuna och där finns det också lite möjlighet till dykning. Men sedan är det nog dags att slänga av sig dykarfenorna och bege sig inåt landet och se lite av det grönskande Sri Lanka som Yala national park, kanske Kandy, Adams Peak eller Ella för att se lite teplanage..... Input för er som har varit där välkomnas :)

//Sofia



/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar