torsdag 28 april 2011

I love Autobahn

Det blir ett kort blogginlägg idag! Igår tog körde jag bil ner till Skåne och fick en snabbmiddag hemma hos Helen i Ystad innan det var dags att ta färjan Trelleborg till Travemünde. 

Som ny men entusiastisk körkortsinnehavare så har jag aldrig kört på en bil på färja. Men jag fick god hjälp av mina medpassagerare som insåg att jag var lite förvirrad.

Klockan 7.30 angjorde vi Travemünde och det gick bra att ta sig av färjan även om jag återigen var lite förvirrad angående vart jag skulle åka! Men det löste jag genom att stanna vid en mack, köpa en coca cola och knappa in i GPS:en - mål Annecy!

i bilkö på Autobahn.....
Vad kul det var att köra riktigt snabbt! Men det är rätt krävande att köra på Autobahn Man måste titta lika mycket i backspegel som frammåt för att hålla koll lastbilar som får för sig att köra om, bilar bakifrån som kommer i en våldsam hastighet som man måste slänga sig sig i andra filen för att släppa förbi samt att man inte ligger för nära bilen framför. 

jag tycker att det är viktigt att bidra med bilder där jag ser ding dong ut till världen!
Jag tyckte det var väldigt kul att köra, men nu är jag trött i både huvudet och händerna. Ibland gick det lite för snabbt och då höll man krampaktigt i ratten och släppte på gasen :) Nedan länk är lite bra tips om Autobahn från TT-lines, färjebolaget jag åkte med!



Imorgon hoppas jag på flygväder här i Annecy. Regnar det som prognosen antyder så kommer jag ta en sväng till skärmflygbutiken i Talloire :)

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar