lördag 2 april 2011

Underbar dykning!

Sitter just nu i baren Top Secret på Narigama strand utanför Hikkaduwa och hör glada tillrop från alla Singaleser som kollar på Cricket-matchen mellan Sri Lanka och Indien. Sri Lanka verkar ligga bra till. En traditionell sport som kommer från England och såklart utövas där och alla gamla kolonier. Matchen pågår i 12 TIMMAR! Där dog mitt intresse kan jag säga…..


Så jag är inte så engagerad i detta, men är däremot nöjd över dagens dykning. Idag blev det djupdykning, som djupast 30 meter. Ibland kan man bli påverkad av att var nere så djupt men jag kände faktiskt inte av någonting förutom att jag hade lite imma innanför masken. Men det hade ju inte med djupet att göra utan snarare med maskens ägare……

Dyken var riktigt trevliga. Det finns en hel del fisk och koraller att titta på, om än det inte är så storslaget som i Sipadan. Men det finns däremot mycket småsaker att kolla på i vattnet som är lite gömda, så man får vara uppmärksam.

Jag tänker som så att när det inte finns så mycket att titta på så övar jag in dykteknik. T.ex. att "stå still" i luften, som en helikopter, vilket faktiskt är ganska svårt. Det tycker jag är kul. Vår divemaster, Menaka som var ledde dagens dyk tog massor av bilder. Se nedan några av dagens skörd….
 

Imorgon blir det vilodag med Ayurveda-behandling. Men i övermorgon blir det lite mer dykning, denna gång lite djupare, 38 meter. Det ska bli spännande…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar