söndag 17 april 2011

En tur på gymet och ett stort tack till bärgningsmannen!

Idag har jag njutit av att vara hemma i välordnade och strukturerade lilla Svedala. Det är något man uppskattar efter att rest runt i Asien några månader!

Jag har införskaffat mig ett 10-gångers klippkort på Friskis och Svettis och använde det redan idag. Jag har ju varit aktiv om än inte hårdtränat speciellt mycket under resan, med undantag från klättringen i Ton Sai! Så det var underbart att få träna och svettas lite idag.

Sedan åkte jag och hämtade min bil som stått ute och min syster några månader. Den har dessvärre inte körts på 3,5 månad så det blev att ladda batterier med startkablar av snäll bärgningsman. Det är ju ändå fantastiskt hur väl allting funkar i Sverige. Man ringer brgningsbil på lördgkvällen,
assistensjouren har koll på min försäkring, de kommer inom 1-2 timmar och killen har ju stenkoll på hur min bil funkar! Själv fick jag leta i tio minuter innan jag hittade spaken för att öppna motorhuven.....

Lite dramatiskt slut på dagen, men det känns ju väldigt skönt att återigen ha min kära gröna bil hos mig. Den kommer ju vara min följeslagare på min nästa resa som börjar om 11 dagar. Imorgon ska jag börja med mina förberedelser, men nu blir det sängen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar