tisdag 21 december 2010

Smygstart på resebloggen!

Ja, då är det dan, före dan, för dan...... Ja, inte dopparedagen utan till avresedagen för min långa härliga resa. Om 18 dagar bär det iväg!! Den 8:e januari åker jag iväg från Arlanda med Bangkok Thailand som första stopp på resan.

Jag har nämligen sagt upp mig från mitt jobb och tar en liten skön paus från yrkeslivet, något jag länge längtat efter att göra! Jag kommer att vara borta cirka 4 månader och har egentligen bara planerat just det samt köpt en flerstoppsbiljett. Förutom underbara Thailand kommer jag åka till Filippinierna, Borneo, Malaysia och Indien.

Just nu känns otroligt skönt att inte planera så mycket, det ger underbar frihetskänlsa. Hur ofta kan man ta paus i det vardagliga ansvarsfulla livet och bara göra sådant som man vill? Ett tag alla fall.....


Jag kommer att börja med Koh Lipe som ska vara en underskön ö i södra Thailand. Första dagarna kommer jag bada, sola, kanske dansa soldanser som en tacksam nordbo för att jag faktiskt få se solen vintertid, läsa, äta underbar thaimat och allmänt bara softa. Sen får vi se vad som händer. Men jag tar gärna emot roliga resetips på bloggen!

To be continued.......

//Sofia

3 kommentarer:

  1. Men Sofia vilken härig plan!!! Hoppas du får en fantastisk resa!
    Massa kramar från Katrin

    SvaraRadera
  2. SÅ underbart, Sofia! Jag ska följa dig på bloggen! Kramar NIna

    SvaraRadera
  3. Ja, det ska bli helt super, faktiskt lite läskigt också, men det är väl det som är spännande!

    kram

    SvaraRadera