onsdag 22 december 2010

Ansökt om visum till Indien

Har man bokat resa för en månad sedan så hade man ju kunnat pallra sig iväg lite tidigare till Indiska ambassaden och ansöka om visum. Men 17 dagar innan resan är trots allt gott om tid!

Omdömena jag har hört om Indien är: fantastiskt, underbart, spännande, utmanande, lite jobbigt och "väldigt speciellt"..... får väl se vad det mystiska landet har att bjuda på.

Min plan är att undvika stora städer och välja ut några få ställen att titta på de 30 dagar jag är där.

Jag kommer att se Taj Mahal (ett måste), åka på tigersafari (har älskat dessa vackra mäktiga kattdjur sen jag var pytteliten).


Sen kommer jag att åka till Goa för lite sol, avslappning, kanske lite yoga. Jag tror att jag kommer att ta mig till Kerala också och gå på en Ayurveda-kurs (urgammal hälsovetenskap, som sätter in den enskilda människan i ett helhetssammanhang) - kan nog vara spännande :)

Men just nu är det tigrar jag se mest framemot att få se - det vore magiskt.....

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar