söndag 26 december 2010

Packa inför resan?

Eftersom jag gillar att planera och göra listor så har jag naturligtvis börjat fundera på vad jag ska ta med mig under min 4-månaders resa. Mestadels kommer det vara varmt så det underlättar ju planeringen. Och trots att jag inte är av asiatisk storlek lär det finnas kläder jag kan köpa under resan. Om än jag gärna skulle vilja slippa höra vad en annan skandinav fick höra när hon bad att få prova: "No please, no try, you break"......

Jag har bestämt mig för att resa i ryggsäck och försöka se "icke-rånvänlig" ut, säkert på bekostnad på min annars så fashionabla look ;)

Så dagens fundering är om jag ska köpa ny ryggsäck som massa med nya funktioner eller nöja mig med min gamla slitna turkosa (urk) haglöfsryggsäck? Under morgondagens mellandags-rea kommer jag ge mig ut och boxas med övriga lediga och titta, klämma och känna.... på ryggsäckar! Bra tips på ryggsäck mottages tacksamt!

Sen kommer jag även köpa med mig resesilkeslakan, vanligt att sova i om man sover på sunkigt ställe.

Att notera är att förberedelserna på långresa skiljer sig markant i olika åldrar. När jag var tjugo var förberedelserna att boka resa och sen ropa tjo-ho! Vid ålder 26 lite mer förberedelser, jag köpte flerstoppsbiljett, en lonely planet och utropade även här ett glatt tjoo-ho. Vid ålder 36: planerande började cirka 2 månader innan, har köpt flertstopps-biljett, det jag ska ha med mig finns sedan ett tag redan framlagt. Och det mest signifikanta tecknet av dem alla - jag vill åka till ett lugnt ställe där jag kan äta, sova och läsa och inte bli störd av en massa hallabaloo.....

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar