söndag 15 januari 2012

Jag kan tydligen åka skidor!!!

Igår var jag och mina kompisar Sofia och Jean-Jacques till en skidstation som ligger i Semnoz ca 40 minuter bilfärd från Talloires där jag bor!


Det var en fantastiskt solig dag, ett par minusgrader och lagom mycket folk i backen. Idag är det första lördagen på "rea-veckan" så folk verkade ägna sig åt shopping istället!


Faktiskt redan första åket så började jag svänga så jag inser att det faktiskt fanns lite "gamla kunskaper" längst bak i huvudet - kul! Min kompis Jean Jacques var också "ny-nybörjare" men kom igång bra han med!


Vår snälla kompis/lärare Sofia var en duktigt instruktör och efter några åk hade självförtroendet återkommit! Det var sååååå roligt.


Efter drygt fyra timmar skidåkning sa min kropp och framförallt låren ifrån och jag bestämde mig för att ta sista åket. Jag är så nöjd över dagen!!!!!

 

Kvällen spenderade vi hos några kompisar och bjöds på fondue - smält ost blandat med vitt vin i en gryta som puttrar som man doppar bröd i. Himmelst gott efter skidåkning!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar