onsdag 11 januari 2012

Lära sig åka skidor som vuxen????

Trots att jag är svensk så tycker jag VERKLIGEN inte om vinter och har därav inte riktigt lärt mig att åka skidor, trots en skidsäsong i St Anton för hundra år sedan. Men i Annecy på vintern är det verkligen sporten som gäller. Kan man lära sig att åka skidor som vuxen???? Ja, det ska undertecknad ta reda på åt er!!!

Nästa sportgrej planerad är således "projekt: lära sig att åka skidor utan att se löjlig ut i backen". Första steget: jag har köpt pjäxor: vita och lila jättesnygga (viktigt) Salomon-pjäxor. På lördag ska jag och en kompis åka/träna på att ta oss ner. På söndag dår jag åka lite med Bertrands bror som är skidlärare. Jag hoppas jag kommer ner hel och ner och med stoltheten i behåll!!! hahahaha....

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar