söndag 22 januari 2012

Skidentusiast?????

Är man en nybliven skidentuasiast om man åker iväg och åker skidor när prognosen visar regn, det regnar just nu, men kanske, kanske kommer det att bara vara molnigt efter klockan ett? Svar jaaaaaaaa!

kolla mina coola och även matchande googles!!!
Men prognosen hindrade inte oss, även om vi dock tog ett stopp för lite matinhandling på Annecys söndadsmarknad samt för en chocklad med grädde...... eftersom det regnade. Väl vid Semnoz regnade det fortfarande, men vi tog oss upp för liften! Jag superentusiastisk, Bertrand något mindre.....

 

Efter att ha susat ner för pisten (min verklighetsuppfattning där) ett antal gånger var vi rejält blöta! Ingenting såg vi heller eftersom att sikten var nästan noll. Lite tricky att åka skidor när man inte ser något samtidigt som man egentligen inte kan. Man kanske är det som med humlor som flyger, trots att de egentligen inte kan, bara för att de inte förstår att det inte kan. Jag kan således OCKSÅ åka skidor - i alla väder.


Med sammanbiten min men med gott tålamod åkte min käre Betrand med mig alla enkla pister, som för honom är lite för enkelt! Jag fick lite bra tips och idéer på förbättring. Men efter tag i blötsnön var det lite svårt att bara ta sig ner!


Så nöjda beslutade vi oss efter ett par timmar och åka hem och käka! Men jag är väldigt nöjd ändå och det är ju även min skidutrustning som fick ta sig en tur :)

Jag hoppas på tisdag nästa gång, dår är jag ledig och då ser prognoserna helt ok ut :)

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar