söndag 15 januari 2012

Kittad med skidutrustning

Idag åkte jag iväg till Grand Bornard, ett skidställe som ligger cirka 35 minuter ifrån mig och mötte upp mina kompisar Jan och Jan. Ja, de är ett par: en kanadesiska och en holländare som båda har exakt samma namn, lite kul....
Äkta coolhet kommer naturligt.......
Vi hade planerat att spendera dagen tillsammans i skidbacken. De hade inte åkt på länge och ansåg sig ungefär på samma nivå som mig, vilket kändes ganska skönt.

 

Visst är det säkert bra att åka med dem som är bättre ibland men min erfarenhet av andra sporter är det kan vara roligare om alla är på samma nivå. Under dagen tycker jag att jag lyckades förbättra mina svängar från att mer vara bromsningar till att faktiskt åka lite slalom och få ihop skidorna!!!


Under dagen har konstanta Sällskapsresan citat i huvudet: "Tänk på dalskidan!!!" och det gjorde jag! Jag åker fortfarande sakta som en tant, men man kan säga - en av de snabbare tanterna :)


Såhär exalterad för en sport har jag inte känt mig sedan jag började med skärmflygning!!! Jag har kanske funnit en ny kärlek? Känns väldigt spännande!


Vi hyrde alla skidor och efter lite förfrågan från min sida visade det sig att de skidor man hyrde även såldes begagnat. Så under dagen, när vi glatt susade (kanske en vild överdrift) ner för de nybörjarbackarna så fick jag prova 2 olika typer av skidor. Det sista paret var helt klart bättre. Så efter lite prutning, ja det går tydligen i alperna, så jag betalade 90 EUR för 2 säsonger gamla skidor (Rossignol) - pas mal, som man skulle säga på franska. Eller inte dåligt va????

Nästa skidåkningstillfälle blir på torsdag!!!!!! jäääääääää!!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar