torsdag 26 januari 2012

Dagens utmaning i skidbacken!

Idag gjorde jag något som jag inte trodde att jag skulle göra på ett tag alla fall. Eftersom jag var ledig idag så åkte jag upp till Semnoz för att åka lite skidor! Där skulle jag möta upp min vän Maud som inte dök upp. Men jag åkte glatt omkring själv med alla ungar i skidskolan samt byggdens alla tonåringar. Dagen bjöd på rätt mycket moln/dimma, vilket gjorde att det var bitivs väldigt vitt omkring mig, dvs man såg inte mycket.

Men jag hade bestämt mig för att utmana mig själv lite. Den gröna pisten är det lättaste, sedan kommer den blåa och den tycker jag att jag klarar ganska bra alla fall. Så jag bestämde mig för att testa nästa steg, nämligen röd pist...... Jag var beredd på ett störtstup och att behöva gå ner med svansen mellan benen. Men min oro var obefogad! Det var visserligen lite svårare, men faktiskt inte sååååå svårt.

Så just nu är jag ganska mallig, jag har åkt röd pist!!!!! Visserligen tillsammans med skidskoleungarna som utan varken svårighet eller rädsla tog sig ner för backen, men ändå :)

Nej, nu ska jag ta ett välförtjänt bad sedan försöka söka vidare i franska arbetsmarknaden efter ett jobb som betalar något mer än "minimilön" samt efter billigare boende. Görbart?!?!?! I hope :)

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar