måndag 7 mars 2011

Mellandag i Kotakinabalu

Igår kom jag tillbaka till Kota Kinabalu, ska nämligen ta ett flyg härifrån imorgon. Andra gången i KK vad gör man då? Absolut coolast hade ju varit att bestiga Mount Kinabalu. Men jag måste nog erkänna för mig själv att jag inte är i form..... 

Så dagen spenderades istället på en av alla de vackra öar som finns utanför Kota Kinabalu. Den jag valde, i samråd med den hjälpsamma killen i informationsdesken, blev - Mamutik. Så det blev en dag med sol, bad och bokläsning och en kortare konversation med en synnerligen korkad engelsman. 

Innan jag gick på båten ut till ön försökte biljett-killen sälja på mig snorkelutrustning att hyra. Men efter att ha dykt i fantastiska Sipadan så kändes det inte så lockande att snorkla i lite grumligt vatten. Jag hade dock en väldigt skön dag ändå.

När man reser länge och till en massa olika ställen så behöver man faktiskt lite tid att läsa  på om "nästa ställe" och fixa logistiken lite. Det har jag fixat idag! Så imorgon åker jag till Kuching som planerat och från Kuching den 10:e åker jag till Singapore (istället som tidigare planerat till Kuala Lumpur)!!! Där kommer jag att möta upp min kompis Micke som bor i Australien normalt sett. Det ska bli superkul att träffa honom. Dock blir det en kort vistelse där, för det är dyrt där.... Efter det blir det dock tillbaka till Malaysia igen, och mer dykning, med första stopp Kuala Lumpur.

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar