fredag 25 mars 2011

Idag har vi haft en hel del upphåll och sol som jag nyttjat fullt ut. En slapp skön dag på Koh Lanta börjar med en god frukost vid stranden - äggröra, toast, frukttallrik och gott kaffe och en bra bok. Jag är inte supersocial på morgonen är rätt tacksam att få käka frukost ifred.....hihihi... och det fick jag idag, gött!

Efter att ha surfat lite och grunnat lite på var jag ska åka efter Koh Lanta (mer om det sen) så la jag mig nere vid stranden och njöt av solen och att det bitvis var lite molnigt idag, rätt skönt faktiskt!

Sen kom den bermöda "ice cream"-mannen förbi. Den är en thailändsk kille som säljer glass på stranden och som extra marknadsföring sjunger passionerade thai-låtar, riktigt underhållande. Han punch-line: "Buy 10 ice cream get one for free, ice cream good for you....." Den sista delen brukar han fnittra sig igenom. Han har kanske inte alla hästar hemma men är ganska charmig så det är klart att jag köpte en glass :)


Efter några softa timmar på stranden vid Gekko bar med en minst sagt avslappnad bartender kände jag att det var dags att ta ut min hyrde moppe på en liten tur. Det är faktiskt barnsligt roligt att åka moppe, speciellt när man åker lite snabbt och man börjat greppa den thailändska trafiken. Idag tutade en bil som kom emot mig i MIN KÖRBANA för att jag skulle flytta på mig så han kunde köra om. Att avbryta omkörningen verkade inte vara att tänka på......

Dagens utflykt gick till Koh Lantas hamnstad Saladan som också är den största staden. Riktigt trevligt att strosa runt där i både affärer och dykbutiker. Har bestämt mig för att dyka - en eller två dagar här. Jag måste dock vänta ett par dagar till så att mitt sår har läkt på benet, lite trist, men är det något jag har så är det ju tid och det är underbart! Passade på att införskaffa mig ett par dykarsockor så jag slipper får sådana skavsår av fenorna på min känsliga fossingar. Jag kommer även skaffa en dykmask, faktiskt väldigt bra att ha en egen.


Jag hann även med lite "okynnesshopping".  Jag hittade två bikinis som jag prutade ner till ett bra pris. Sedan hittade jag något jag letat efter länge - ett litet back gammon-spel! Jag älskar att spela back gammon och nu har jag ett litet som man kan ta med sig överallt :)


På eftermiddagen kom regnet, men det gjorde inte så mycket. Jag har legat inne på mitt rum och kollat på avsnitt av "True blood", hur det är att resa i Sri Lanka (sannolikt nästa ställe) och bloggat :)

Ha så gött

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar