lördag 26 mars 2011

Singing in the rain.......



Puuuuhhh..... nästan femte dagen i rad med regn..... Det tar på humöret även på den mest positiva av personer! Men idag har jag alla fall fått en mycket bra massage av min favoritmassör här på Koh Lanta. Jag har även fått en pedikyr, något smärtsam men mina fötter är babylena på ett sätt som de inte har varit den ja....... tidig barndom! Och de har även lite snygg röd färg! Magen fick även sitt idag genom en fantastiskt god sweet green curry!

Sedan började dock monsunregnet! Lite trist, man går ju inte ut när det tokregnar. MEN jag borthelt ok och har WIFI inne i rummet och då kan man ju ägna sig åt en massa saker..... 

Idag har jag bokat flyg till mitt nästa ställe..... det blir Sri Lanka! Ska bli jättespännande. Hade tänkt mig Vietnam men Sri Lanka känns lite mer annorlunda, lite nytt och på vägen hem. För detta blir mitt sista ställe innan jag åker hem! Har jag tur kommer min kompis Mia att joina också! Hinner troligtvis med en dag av dykning på Koh Lanta innan sticker också, det ska bli kul!

dator - bra att ha med sig på resan faktiskt.....
Sedan har jag fixat min skärmflyglicens - typ betalat försäkringen så att det bara är att flyga när jag kommer hem! Vidare har jag kollat in nätkurser på franska och spanska. Min plan är att åka ner till Franrike i maj och flyga lite, måste nog jobba också och faktiskt lära mig flytande franska! Spanska.....tja, den kanske man har nytta av också. Och just nu när jag sitter i ett regnigt Thailand är det ju en superidé att plugga lite språk!


När jag gick för att käka idag så var det tydligen för blåsigt (nästan storm) för att sitta i restaurangen, som såklart är utomhus. Så jag fick sitta inne i hotell-chefens kontor/datorrummet. Han är verkligen  världens sötaste. Lite senare fick jag sällskap av ett tyskt par och en fransk familj. Idag blev det således Pad Thai, en Chang-öl och sedan banan-pannkaka till efterrätt inne på kontoret, riktigt mysigt :)

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar