söndag 27 mars 2011

Efter storm kommer solsken!

 Ja, regnperioden har ännu inte riktigt tagit fäste här i Thailand för idag fick vi en hel dag med underbar sol. Och som nordbo och soldyrkare spenderade jag denna dag på stranden. Ett fenomen de flesta thailändare undrar över. De tycker det är för varmt, alltså idiotiskt att ligga på stranden samt att de inte vill bli brunare, som vi vill......

Men jag kan bara förklara det med att som svensk så vet man ju aldrig när man får se solen och hur länge den kommer att stanna så när den kommer fram njuter vi av den, även fast man som jag spenderat snart 3 månader här i Asien.

Imorgon är det slut på slappande och kurerande av diverse infekterade myggbett, för imorgon ska jag dyka!!!! Ska bli jättekul! Dykplatsen heter Koh Ha och ligger ett par timmar utanför Koh Lanta rakt ut mot havet. Jag hade egentligen velat dyka på Hon Daeng som ska vara helt fantastiskt, men det gick inte att göra imorgon tydligen! Well, well ska bli kul att dyka igen........ med mina nya dykarsockor, som säkert kommer att bidra till en cool look.......hahaha.


Imorgon blir sista heldagen på Koh Lanta då flyget (via Kuala Lumpur) till Sri Lanka går i övermorgon. Även fast jag har varit här ganska stor del av resan känns det nästan lite vemodigt att lämna denna underbara och relaxade ö. Jag får helt enkelt se till att komma tillbaka :).

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar