måndag 28 mars 2011

Svårt att dyka när det är monsunregn och storm....

Gårdagens sol verkar mer vara en tillfällighet, för denna dag har bjudit på regn, regn, regn och massa vind. Dock var jag ändå lite optimistiskt idag när jag satt vid frukosten och tittade ut över de höga vågorna på havet, inför dagens dykning. Kanske skulle det bli bättre?


När vi kom till dykshoppen blev jag och min för dagen dykarkompis, österrikiska Heinz välkomnade av en kanadensisk dykinstruktör. Efter att fyllt i de sedvanliga "ansvarsbefriande" blanketterna så sa han att han verkligen hoppades att vi skulle kunna dyka idag och sen fick vi prova ut utrustningen.



Väl ute på båten så blåste det rejält och det var riktigt höga vågor. Vi såg en båt som var dubbelt så stor som vår och som längre ut på havet studsade fram över vågorna. Då vände vi.....  Så tyvärr blev det ingen dykning idag. Det gick inte heller några båtar från ön idag. Hoppas det går imorgon för då åker jag....


Jag om min "nästan" dykkompis Heinz, en trevlig 60-taggare, gick och tog en fika istället. Min frukost nummer två bestod av kaffe, banana Lassie och en croissant - så gött! Det visade sig att vi hade otroligt mycket gemensamt trots åldersskillnad. Han skärmflyger, klättrar och dyker liksom jag och vi hade många resmål- och platser gemensamt. 

detta måste vara Thailands absolut sötaste toalett....
Det blev en riktigt trevlig dag trots allt, trots att jag faktiskt är lite uttråkad av några passiva dagar. Så det blir skönt att röra på sig imorgon :) Jag passade även på att köpa en dykarmask, så nu har jag en alldeles egen och hoppas jag med en bra passform. Den får jag istället använda för dykning i Sri Lanka, mitt nästa resemål!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar