torsdag 31 mars 2011

Surfer beach!

Idag åkte jag söder ut till Hikkaduwa, en av Sri Lankas äldsta turistorter. Jag har hört lite både och om detta ställe, men just idag hade jag inget emot att åka till ett turistställe. När man reser själv under en längre tid kan det faktiskt vara lite befriande att komma till sådana ställen. Det finns fler människor att hänga med, mer faciliteter och det finns fler än du som ser annorlunda ut så man får lite mindre uppmärksamhet.

Jag bestämde mig för att inte åka till huvudstranden utan till en strand som ligger längst bort från centrum som heter Narigama. Och det var ett bra val! Det är en fantastisk vacker strand och jag hittade ett boende som var billigt, 98 kr per natt. Och jag har en himmelsäng! Löjligt att bry sig i kanske  men det ger en flashback till en väldigt kul skärmflygresa i Frankrike :)

Detta är tydligen surfarmecka i Sri Lanka och det finns en massa surfare att spana in här. Det sägs vara ganska svårt att lära sig, men en tysk sa att han skulle visa mig imorgon på eftermiddagen, så vi får se hur det går för fröken Friborg på denna avdelning....

Hade velat visa några bilder, men internetuppkoppling här verkar mer vara "rörliga stillbilder".......

Imorgon blir det lite dykning för mig! När man har Sipadan, ett av världens vackraste dykställen så är det mesta mindre imponerade, som den lokala dykinstruktören så, men jag ser alla fall framemot det! Två dyk imorgon alla fall, vrakdykning eller djupdykning!

Jag har faktiskt även bokat in en Ayurveda-behandling. Det är en slags holistisk syn på hälsa och jag kommer att få både kropps, ansikts- och fotmassage. Jag ser framemot att lära mig lite mer om det alla fall :)

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar