tisdag 22 mars 2011

Koh Lanta - La Dolce vita

 
Det är underbart att vara tillbaka på Koh Lanta. Den har verkligen något speciellt denna ö. Något som gör att man inte vill ta sig härifrån. 

 Jag som egentligen skulle vara i Malaysia (peninsula) nu och sen Indien..... Ja, vi får se hur det blir. Just ni känns det härligt att vara här!

Jag har umgåtts med några svenska kompisar ett par dagar och det har varit riktigt trevligt. Jag känner dock när jag träffar dem att jag har förändrats en del. 




Mitt tempo dessa dagar är ju helt klart mycket lugnare än hårt arbetande svenskar. Just nu njuter jag av livet och lever i nuet. Låter som värsta klyschan, men det är ett skönt sätt att leva på. 

trevlig drink på Gekko Bar
Låg på stranden idag och fundrade om jag hade något egentligt problem.... och det har jag inte, just nu alla fall. Skulle vara när pengarna tar slut och då får jag helt enkelt börja jobba igen, svårare än så är det inte.
god middag på Bee-bees......

Förutom att lata mig i solen har jag fått en helt ljuvlig massage idag och faktiskt sprungit på stranden. Väldigt långsamt och knappt en halvtimme, men det var så skönt att röra på sig. Man får passa på dagar som dessa, när det småregnar lite.

mitt massageställe
Eftermiddagen har jag spenderat på min veranda och kollat på åskan - magiskt! Nej, nu är det dags för middag, ännu en god thai-måltid...


/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar