onsdag 23 mars 2011

Lugna dagar på Koh Lanta

Gårdagkvällen spenderades på en av Klong Khong relaxade barer. Jag käkade en fantastiskt god Tom Kha Gai - kokosmjölk-kycklingssoppa som blev ännu bättre av frenetiskt pepprande av chili....mmmmm, gott med stark mat!


Jag, mina nya franska kompisar och en thai-kille spelade Jenga hela kvällen. Väldigt simpelt spel, stapla och flytta på träklossar utan att rasera tornet, men riktigt kul!


Idag spenderade jag mesta delen av dagen i solen, eller snarare på stranden under molnen - riktigt behagligt. Till lunch åt jag en bananpannkaka....... syndigt gott!


Efter stranden gjorde jag ett yoga pass efter min yoga-dvd, helt ok faktiskt. Jag tog en massage idag också, jag har rena spa-dagar just nu. Den massage jag tog idag var en riktig thai-yoga massage, vilken innehåller förutom hårt knådande, en massa stretchande, så kroppen mår bra nu!



Just det, en kul grej.... När jag kom tillbaka hit var det flera "locals" som kände igen mig, vilket ju var trevligt. Men det sa: "Oh you come back, you MUCH SKINNIER now"...... äh hur tjock var jag innan jag åkte??? Nåja....

Tyvärr har det börjat regna varje eftermiddag och idag i nästan 6 timmar. Så jag börjar se mig om efter ett ställe det inte är regnsäsong, även om det inte ska vara det just nu i Thailand. Men kanske blir det Vietnam nästa.....hmmmmm får se..

regn, regn, regn....
/Sofia

2 kommentarer:

  1. Smal, brun och ledig? Allvarligt, snart överger jag din blogg ;)

    SvaraRadera
  2. hahahahha...... nja, jag var väl lite väl "kramgo" innan jag kom hit och thailändare är förvånansvärt uppriktiga i vissa lägen :) men det gött att vara här, det må jag säga!

    SvaraRadera