torsdag 24 mars 2011

Antibiotika-kur......

Hittills har resan gått väldigt smärtfritt och utan större problem. Men för några dagar sedan fick ett par konstiga myggbett som nu blivit infekterade och ser allmänt äckliga ut. Så idag tog jag min för dagen hyrda moppe och gav mig ut i duggregnet tvärsöver ön till Lanta Hospital. Jag fick snabbt en läkartid och han konstaterade att jag hade en infektion som botas med antibiotika.
 Jag är lite emot att trycka i sig antibiotika för allt  möjligt men i ett fuktigt klimat är det lite läskigt med ett sår som inte läker och bara blir större. Så nu käkar jag blåa, rosa och vita piller och hoppas på bättring inom kort! 

Tyvärr är det badförbud men sola och åka moppe kan man göra ändå. Om det inte blir bättre måste jag tillbaka till läkaren på måndag, så jag stannar på Koh Lanta några dagar till. Så tummen upp för thailändsk sjukvård, det funkade hur bra som helst.

Jag har inget emot att slappa några dagar, men ajg hade ju velat dyka också och det blir ju svårt när man har badförbud. Om några dagar hoppas jag :)


 Jag passade även på att käka en Tom Kha Gai på Koh Lanta View point, högsta punkten på Koh Lanta (eller något) och en restaurang med magnifik utsikt. Den behövde peppras på rätt rejält med chili powder den med ;) Nej, nu ska jag faktiskt ut och springa en sväng. Det finns absolut fördelar med molnigt väder, det är bra temperaturer att spring i :)


/Sofia






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar