onsdag 8 februari 2012

Lite byte av boende.....

Fortsatt kyla i Annecy.....  Inte bara att är det en massa minusgrader, men det är pga av närheten till den vackra turkosa sjön är det riktigt rå kyla. Så just nu lever jag i min dunjacka, ibland är det även min inomhusklädsel....
 

I övrigt ska jag städa ur min lägenhet i Talloires idag, Residence Florimontane, som har varit ett jättebra tillfälligt boende under 4 månader. Många skärmflygare bor där under sommaren under en vecka eller så i deras lägenhetsboende. Det är kanske inte superbilligt, men eftersom lägenheterna har välutrustade kök så kommer man ner i matkostnader. Paret Nadine och Antoine (som även jobbar som skärmflyginstruktör på Les Passagers de vent) som driver stället är supertrevliga! Se länk nedan

http://www.florimontane.fr/

Jag har bott riktigt bra där under 4 månader, men nu är det dags att flytta in till min söta lilla fransman i Villy-le-Pelloux, vilket ligger mellan Annecy och Genève. Intressant att notera är att när jag kom ner hit i maj förra året så fick allt jag hade med mig, mer än väl plats i Hulken, min gröna lilla SEAT. Nu har jag verkligen samlat på mig grejer och tagit med mig mer från Sverige så jag får åka i omgångar. Jag börjar nog bli bofast här.....



Bisou

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar