onsdag 1 februari 2012

På besök på FITS Pro i Genève

Idag styrde jag kosan mot Genève för att först spontansöka lite jobb i Genève och sedan åka till Mies, utanför Genève för att prata utbildning för att bli personlig tränare med FITS Pro! Att spontansöka jobb i Genève utan större tanke, kändes inte vidare meningsfullt. Jag gick mest runt och frös, lämnde lite halvhjärtat mitt CV på några ställen, fick nej på några andra och avslutade sedan sejouren i Genève med en underbart god varm chocklad med grädde inne på Starbucks.... Nästa gång ska jag nog var mer förberedd och lite mer inriktad på vissa ställen samt dricka mindre choklad med grädde.

 

Besöket ute i Mies var destu roligare! Skolan som bland annat samarbetar med Les Mills (känt träningsprograminstitut) verkar i nya fräscha lokaler, cirka 15 minuter utanför Genève. Jag var där för att diskutera närmare min utbildning, när det börjar samt hur man bäst planerar det, tillsammans med franska Ester som jobbar på Fits Pro.


Utbildningen börjar med att man går en basmodul på 12 dagar som är grunden för alla vidareutbildningar. För att sedan blir personlig tränare lägger man på en utbildning på 9 dagar som heter Fitnessinstruktör. Efter detta kan man faktiskt börja jobba. FITS Pro har dessutom god kontakt med gym i Schweiz, för mig blir det just nu bara aktuellt med gym i Geneve som ligger relativt nära Annecy. För att komplettera sin utbildning samt bli lite attraktivare på marknaden så kan man även lägga på gruppinstruktör, vilket jag har bestämt mig för att göra.


För att sedan bli personlig tränare går man ytterligare 9 dagar. Detta tyckte dock Ester att man kunde vänta med. Dvs man börjar med att jobba som fitness instruktör och får lite erfarenhet och sedan tar man personlig tränar-utbildningen. Där har jag inte riktigt besämt mig ännu. Men min kurs börjar alla fall den 30 mars!!!! Ganska snart, det ska bli så spännande. Fram tills dess och även lite under tiden ska jag även forsätta arbeta extra med lite småjobb. Det känns som om mitt nya liv har börjat......

/Sofia

2 kommentarer: