söndag 5 februari 2012

Röda pister, sol och -17°C

Efter en lugn gårdag med enbart promenader som aktivitetet kändes det idag dags för lite mer action. Idag blev det alltså skidåkning på Semnoz.


Trots att dagen återigen bjöd på en temperatur på -17°C så var vi motiverade. Det var ju faktiskt soligt idag! Med 3-6 lager kläder på över- och underkropp så var vi varma ett tag alla fall.

 

Med sol och klar himel såg man bergskedjorna lååååångt bort! Sagolikt vackert!


Tiden i liften är den kallaste, men man får se till att pladdra på lite så tiden går fort och så man inte känner kylan!


Idag körde jag nästan bara röda pister och det känns helt ok! Semnoz är ju ett ganska "snällt ställe" men en röd pist är ändå en röd pist! Bertrand åkte även en svart pist. Jag tyckte inte den såg såååå farlig ut. Men beslöt mig för att vänta till nästa gång!


Senare gjorde min kompis Jean-jacques och hans polska vännina oss sällskap. Efter nästan tre timmar i pisten så kände mina fötter att nu var det nog. Så vi åkte tillbaka hem till mig. Bertrand åkte ut och flög i en timme, men jag, min varan trogen tog ett varmt, underbart bad och såg sedan CSI på TV:n på franska!


/Sofia

2 kommentarer:

  1. Åh gud vad det ser underbart ut!!! Tack för en inspirerande blogg! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Tackar Linda, såna ord värmer! Jag var in och kollade på din blogg också, den ser supersnygg ut :)

    /Sofia

    SvaraRadera